DAG 07 - MIN BÄSTA VÄN

utmaning - 30 dagar

det här inlägget skulle kunna bli otroligt långt med många olika personer inblandade för jag har ingen given "bästa vän".. jag har många som på olika sätt är mina bästa och som man inte kan ställa mot varandra.. jag har genom åren lärt mig välja bort vänner som inte ger mig det jag är ute efter.. som tar energi utan att ge eller som har svikit mig på olika sätt.. jag har lite för fasta principer för att köpa lögner eller skitsnack..
men här kommer i alla fall några av dom bästa..

min första kompis i livet var Karolin och har sedan dess varit en av mina avsolut bästa vänner i 24 års tid. hon har alltid funnit som en trygghet att vända sig till. vi har lekt på dagis, hela låg- mellan- och högstadiet, på ridskolan, som skötare på andra hästar, spelat otaliga timmar tv-spel, hon var en av dom ganska få jag fortsatta umgås med när jag flyttade till östersund under gymnasiet, vi har varit på diverse festivaler, och hon är en av anledningarna som gjorde att jag flyttade till oslo..

Tove och jag hittade varandra under gymnasiet. vi gick i samma klass, hon dans och jag teater. hon är faktiskt den enda från klassen som jag umgås med idag. vi gjorde så mycke kul och tokigt under dom åren och inte tog de slut efter heller.. året efter gymnasiet bestämde sig tove för att göra säsong i åre och flyttade in hos mig och per på glasberget.. hon är en sån vän jag inte träffar många gånger på år, men när vi ses är allt precis som vanligt och precis som de ska.. och när vi inte ses, då är vi brevvänner..

vardagen i oslo skulle inte vara den samma och deffenetivt inte lika rolig om jag inte hade Emilia och Sara.. vi tre har kommit varandra väldigt nära och gjort otroligt mycke kul ihop det senaste året..
personen som i får stå ut med mina utbrott och kramar morgon till kväll är också min bästa vän och pojkvän, Alexander. honom skulle jag inte byta ut för något i världen. mamma och mormor är också bästa vänner som känner mig utan och innan och som jag har en väldigt nära relationer till..

jag trivs otroligt fint i den umgängeskrets jag har just nu. här i oslo är vi ett ganska stort gäng som hänger ihop och har otroligt kul tillsammans, de finns nästan alltid något att göra eller någon att umgås med.. de ska erkännas att de är med lite ångest i magen som jag tänker på flytten i januari när flertalet av oss lämnar oslo. "the end of an era" som man brukar säga..

imorgon - dag 08 - ett ögonblick

Kommentarer
    Evelina

Åh så fint :)

2010-11-21 ♥ 22:16:54 URL: http://lamu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

ditt namn:
Kom ihåg mig?

din mail: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

skriv din kommentar här:

Trackback