DAG 01 – OM MIG

utmaning - 30 dagar

Josefin..
älskar att få vara kreativ, kan uppfattas som tyst och tillbakadragen men är en lyssnare, lite av en känslo-bomb, vårdande och duktig på att jobba, perfektionistiska tendenser och mår bäst av att ha vardagen planerad och kontrollerad, känslig för de flesta typer av kritik och har svårt att erkänna sina egna misstag..
mitt liv började den 9 oktober 1986. Växte upp tillsammans med min mamma på glasberget i Åre. några år senare träffade hon sin man P-O och vi flyttade till bästa gatan i byn, bullerbyn.. -93 kom världens finaste lillasyster Stina och jag börjarde skolan.. klassen på 22 rätt busiga elever avverkade under en period vikarier som om de vore engångstallrikar, men blev tillslut rumsrena och hade några riktigt härliga år tillsammans.. dagarna varvades med kompisar, hästar, skidåkning, nintendo 8-bitar, såpoperor, hanson och spice girlds bilder.. -99 fick jag en lillasyster till, då på pappas sida, lika så -01.. och även -03.. bästa Amanda, Alexandra och Martina..

dags att välja gymnasium och för mig blev det en flytt till östersund där valet föll på estet/teater.. 3 härliga år fulla med berg&dalbana-tonårsliv.. flytta hemifrån, fester, killar och betyg.. efter de flyttade jag tillbaka till åre där det leves "säsongarliv" i två år..

våren -07 behövdes en stor förändring och jag packade ihop mina saker och flyttade tillsammans med några vänner ner till Oslo.. och här har jag blivit kvar. jag har haft en otroligt tur att få ett underbart jobb, träffat fina vänner och en ännu finare kille.. i början av -11 flyttar vi tillbaka till sverige och vad som händer då ska bli spännande att se...


imorgon - dag 2 - min första kärlek

Kommentarer
    jennifer

sjukt kul grej detta med utamningen! kanske vore ngt :)

2010-11-15 ♥ 20:12:05 URL: http://jennifer89.blogg.se/
    caroline

ja, det känns både helt knäppt och underbart på samma gång. Jag är ju dessutom en sån som tror som fan på sånt där också..haha :) dock skulle jag nog hamna på dårhus om han visade sig :S



vilken kul utmaning! Ska bli kul att läsa! Ska fundera om jag också ska haka på den där, kanske :)

2010-11-15 ♥ 20:34:47 URL: http://celandine.blogg.se/
    mamma

-som en advenstkalender:)

2010-11-15 ♥ 21:34:02
    Anonym

Kul ide med tema:)

2010-11-15 ♥ 21:35:24
    ERIKA

Kul ide med tema:)

2010-11-15 ♥ 21:35:42 URL: http://ikaaan.blogg.se/
    Caroline

vilken rolig grej josefin. önskar att jag hade fantasi och ork att ta efter, hehe.. men ska bli roligt och läsa dina 30 dagar :D det ser jag fram emot!





tack så mycket, det hoppas jag också.. riktigt elände är det, men men. ha en bra dag sötnos :)

2010-11-16 ♥ 08:33:48 URL: http://carolinenordens.blogg.se/
    Evelina

Såååå himla roligt, har sett denna utmaning några gånger nu & är ju såå sugen på att göra den med. Men är rädd att tiden inte finns till :(



Vem vet :P

2010-11-16 ♥ 12:42:16 URL: http://lamu.blogg.se/
    Moa

Jag kommer bli riktigt besviken om du lägger ner efter halva, det här måste du bara slutföra - hur mysigt som helst! P&K

2010-11-16 ♥ 14:48:24
    Emilia

kul idé min fina!

2010-11-16 ♥ 16:32:38
    Henrikailin

Good people of togo i was here ok.

2010-12-09 ♥ 12:05:30 URL: http://henrikailin.blog16.com

Kommentera inlägget här:

ditt namn:
Kom ihåg mig?

din mail: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

skriv din kommentar här:

Trackback