ÅRET 2010 (del 1)

2010 går mot sitt slut.. ett bra år på väldigt många sätt. en kul grej med en blogg är att man ju faktiskt kan gå tillbaka i arkivet och minnas sånt som annars inte alltid poppar upp i huvudet och sånt man varit med om..
här kommer min sammanfattning av de fyra första månaderna under 2010.. del 2 imorgon och del 3 på fredag..


januari börjar året....
en rejäl nyårsfest hos Bladh och 2010 stog för dörren.
emilia är en av personerna som florerat rätt mycke i bloggen under 2010. och året började faktiskt med att hon och martin äntligen flyttade till oslo. och så mycke kul vi har haft sedan dess! vi startade med diverse vinteraktiviteter,  som skridskor och kälke. drack drinkar och vin på kvällarna och spelade mer än gärna spel.. min finaste sambo fyllde år och blev överraskad med hemligt besök från sverige..


det stora tidsfördrivet under februari var hemma hos oss, liksom hos många andra världen över VINTER-OS I VANCOUVER.. jag tittade på tv dag och natt och hejade och höll tummarna.. eftersom både sverige och norge gjort bra ifrån sig blev det en hel del firande med goda kakor på jobbet.. jag, sara och emilia startade vår middags tradition, vilket visade sig bli väldigt lyckat med en kväll i månaden med god mat och framför allt härliga, roliga och knäppa diskutioner om massor av blandade ämnen..


min söta,lilla,rara,underbara mamma fyllde 50 år i mars och bjöd på kalas på hyddan i åre. jag och alexander tog flyget upp och firade.. det bjöds på fisk till lunch och middag alla dagar och stackars alexander som inte äter fisk var dödshungrig när vi åkte hem på söndag eftermiddag..
jag drog också till norefjell med ett gäng från jobbet för skidåkning..


i april kom våren till oslo med blommor och blad. den visade även upp sin bästa sida i åre där vi firade påsk och njöt av spa, vårskidåkning och fest med fina vänner och familj..
patte kom och hälsade på några dagar i oslo och jag och maria var iväg och såg melissa horn på lydverket..


Kommentarer
    sara

oj, så besviken jag blev att det bara var fram till april, jag ville ha mer, mer, mer på en gång!!!! Mycket kreativt av dig josefin!!!!!!

2010-12-30 ♥ 01:35:46
    Caroline

vilka mysiga bilder du har fått ihop :) och den sista vårbilden här på dig var ju för härlig :D

2010-12-30 ♥ 08:15:14 URL: http://carolinenordens.blogg.se/
    Maggan o Raymond

Varje morgon öppnar jag din blogg, blir lika glad varje gång, men idag slog du alla rekord. Du skriver och fotograferar så bra.

Gillar dig!!

kram

2010-12-30 ♥ 11:03:27
    Veronica

SV; Precis! Är faktiskt riktigt trött på vintern nu. Vill börja köpa ljusa kläder, gå med en tunn vårjacka och känna alla underbara dofter. :}

2010-12-30 ♥ 13:08:02 URL: http://veronicahagstrom.blogg.se/
    william

såna fina bilder över året:DDD



SV; visst ser det juligt ut:D

2010-12-30 ♥ 17:36:44 URL: http://cookieboy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

ditt namn:
Kom ihåg mig?

din mail: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

skriv din kommentar här:

Trackback