ÅRET 2010 (del 3)

hösten smög sig på i september.
jag åkte till åre för att tillsammans med resten av släkten överraska mormor som firade sin 80års dag.
det var val i sverige och ja lämnade in min röst hos svenska ambassaden. samuel spenderade några veckor på vår soffa och jag och jens-ola levde rövare under en helg i göteborg.

 

9de oktober firade jag min 24års dag tillsammand med martin som firade 25. några dagar tidigare firade vi cibbe.. vi såg hoffmaestro på rockefeller. vi dansade oss svettiga på irländska puben. klappade får, var på matfestival, gick på fotopromenader i de fina vädret och som avslut klädde jag ut mig till "the mad hatter" och gick på halloweenfest.


åkte till åre i november och städade ur förådet där jag förvarat alla mina grejer i de senaste åren.. byggde pussel, fikade och gick på restaurang var och varannan helg.. tjuvstartade julen och drack en himlans massa glögg, gick på julmarknad och byggde pepparkakshus..


i december fortsatte vi med glöggen. sara hade stor 25års fest. drog till stockholm för att julhandla mitt under bombdådet. blev lite kär i "tallest man on earth" under hans konsert. åkte till åre för att mysa och fira jul med familjen. var ledsen. mötte upp med en stor skara människor i sorg för en minnestund för fia.
igår avslutade vi året med kanongod middag och mysig kväll här hemma.. 12slaget på taket med oslos alla fyverkerier och skål i skumpa..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

ditt namn:
Kom ihåg mig?

din mail: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

skriv din kommentar här:

Trackback