DAG 08 - ETT ÖGONBLICK

utmaning - 30 dagar

när lillan kom till jorden..

kvällen den 6 juni 1993 blev jag skjutsad från vår stuga i koviken till farmor och farfar i hammarstrand.. de va dagen mitt första syskon var beräknat och de va väl lika bra att ta de säkra före det osäkra och se till att ja va hos farmor innan vattnet gick.. jag var 6 år, skulle snart fylla 7 och längtade massor efter mitt kommande syskon som under graviditeten gått under namnet "Per-Stina".. kvällen gick, natten gick, morgonen gick. HALLÅ, VART ÄR MITT SYSKON..?

ett ögonblick jag minns tydligt från min barndom är just de ögonblicket när farmor kom och berättade de för mig.. den 7 juni 1993 klockan 14.16 kom hon, Stina. min fina lilla lillasyster!


ett annat "när lillan kom till jorden" minne jag har är från ungefär samma tid.. vi gick i ettan, möjligen tvåan, och jag och karolin skulle uppträda med låten "när lillan kom till jorden" inför hela skolan. jag på fiol och karolin på sång.. de hela hade säkert blivit jätte fint och lyckat, om vi bara hade övat tillsammans någon gång..
de hela urartade mitt på scenen i en diskussion över hurvida de var hon som sjöng för fort eller jag som spelade för sakta.. tveksamt om vi tog oss genom hela uppträdandet eller om vi fick bryta...



imorgon - dag 09 - min tro

Kommentarer
    Lena Eriksson

Ha ha ja så var det och ni kom nog igenom hela låten men med flera uppehåll i den. Den var ju underbar! Ha en bra dag och tack för påhälsningen i min blogg // Kramiz Lena

2010-11-22 ♥ 13:02:26 URL: http://www.lenashundsida.cybersite.se
    Anonym

Snöflingorna på din blogg är verkligen häftiga! Hur fick du dit dom? :D

2010-11-22 ♥ 15:00:05
    Anonym

Snöflingorna du har på bloggen är verkligen fräcka! Hur fick du dit dom? :)

2010-11-22 ♥ 15:10:08

Kommentera inlägget här:

ditt namn:
Kom ihåg mig?

din mail: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

skriv din kommentar här:

Trackback